Objectifs & Compétences
- Familiarize students with American culture
- Develop a global vision of international exchanges
- Master the tools and methods to approach the business world
- To know the specificities of Anglo-Saxon management
- Possibility for students to do an MBA in one of the three partner universities (number of places limited depending on the balance of exchange)
- Speaking English fluently: 100% of courses are in English
Débouchés
Communication manager, brand manager, product manager, financial analyst, manager controller, product manager, purchasing manager, research associate international, international sales manager, export representative, sales manager for the North American Market...
Public concerné
- 1st year entry: TOEFL IBT/ TOEFL iBT ® Home Edition mandatory : a score of 79 minimum is required
Licence or Bachelor's degree and 180 ETCS (or 90 US credits) - (DUETI is accepted)
- 2nd year entry: Master (1st year) 240 ECTS (or 120 US credits)
TOEFL IBT/ TOEFL iBT ® Home Edition mandatory : a score of 79 minimum is required
Students profiles / background
international commerce/management, economics/management, international business,
law, IEP, foreign languages, engineering...
Calendrier
Dates de rentrée : September
Rythme : Master 1 | Semester/ Term Dates:
Fall Term: From Sept to Dec
Spring Term: From Jan to March
Internship: 10 weeks minimum from April to Sept
Master 2 | Semester/ Term Dates:
Fall term: End of September to Mid December
Spring Term: Jan to April
Internship: May to Sept (16 weeks minimum) in France or abroad
Professional experience and development | Digital agility Priority management and personal efficienty Business game / simulation d'entreprise or integration |
45h |
Management | Individual and collective management Managerial challengs of technological transformations Cross generational management Agile management |
54h |
Financial Management | Fundamentals of finance Statistics and data analysis |
51h |
Business and Trade | International business news analysis Tutored projects Strategic management LV2 (french for international student)-LV2 (except english) |
50h |
Choice 1 : Semester abroad | ||
International courses | ||
Internship | 10 weeks minimum - in France or abroad | |
Choice 2 : Semester in France | ||
Professional experience and development | Problem solving tools Methods Remote communication Lobbying and network visibility Team building |
81h |
International finance management | Financial management II International taxation |
36h |
International management | Managing clients and suppliers Intercultural management International marketing |
51h |
International trade and business | Quality-logistics and production Digital sales : prospection and negotiation LV2 (french for speakers)-LVE (except english) for french |
77h |
Internship | 10 weeks minimum - in France or abroad |
60 ECTS
Heures sur l'année 445
>> Compatible with the Atrium program.
Global management | Strategies of international development Leadership and change management Digital marketing / SEO Negotiation and international development |
84h |
Global trade and business | International contract law Corporate financial management International economics International finance |
93h |
American business context | American civilization Business communication Legal environment of business |
72h |
Innovation and marketing | Entrepreneurship Topics in marketing Business style and creativity / crowd funding |
69h |
Internship or MBA |
60 ECTS
Heures sur l'année 318
>> Compatible with the Atrium program.
120 ECTS
Heures sur les 2 années 763
Responsablepédagogique
Fabrice
DETALLE
Enseignant permanent
Gestionnaire de scolarité
Eve
HILAIRET
Partnership with :
ModalitésPédagogiques
Les modalités pédagogiques sont adaptées en fonction des compétences et connaissances visées par l'enseignement. Sont notamment mobilisés les cours magistraux (CM), les travaux dirigés (TD) et/ou les mises en situation.
Modalitésd'évaluation
Selon les objectifs de la formation, le contrôle des connaissances et des compétences peut mobiliser différentes modalités d'évaluation tels le contrôle terminal, le contrôle continu, ou une combinaison de contrôle terminal et de contrôle continu. Ces évaluations peuvent prendre des formes variées (écrits et ou oral, travail de groupe, rapport/mémoires, etc.). Ces modalités sont indiquées aux apprenants dans les délais règlementaires.
Les règles applicables au contrôle des connaissances et compétences pour l'université de Caen Normandie sont disponibles dans le règlement des études.
Aménagements
Les étudiants dans des situations particulières peuvent bénéficier d'aménagements dans l'organisation et le déroulement de leurs études : Prendre contact avec nos référents.
conditionsd'admission
L'inscription pédagogique est OBLIGATOIRE et INDISPENSABLE. Elle se fait après la finalisation de votre inscription administrative.
Materials to Submit with Application
> TOEFL IBT or TOEFL IBT Home edition : a score of 79 minimum is required.
> IELTS : Score minimum of 6,5
Admission based on application file
Student application opening : February 24
Student application deadline : April 30
1st year of the master : Application on https://www.monmaster.gouv.fr/
2nd year of the master : Application on https://candidatures.unicaen.fr/ecandidat/
Coût de la formation
Tuition fees in 2021/2022 243€ + CVEC* in 2024/2025 : 103€
* student and campus life contribution
For more information: https://www.unicaen.fr/formation/candidater-sinscrire/informations-pratiques/tarifs-et-modes-de-paiement/
Studentprofile
Chiffresclés
Sur l'ensemble des diplômés des Masters de l'université de Caen Normandie, le taux d'insertion professionnelle est de 93% pour les diplômés 2018, deux ans et demi après être entrés sur le marché du travail (enquête réalisée en 2021). Pour en savoir plus sur le devenir des diplômés.